A Google Keresési Trendekkel (Google Insights for Search) dolgoztam ma éppen, és a munka által megkívánt elemzés után levezetésként elkezdtem nézegetni azt, hogy különböző Apple termékek neveire Magyarország mely megyéiben milyen intenzitással kerestek honfitársaink 2009 januárja óta. Véletlenül egy érdekesnek tűnő dolgot találtam.

A Google szerint Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében bármely Apple termék nevére, de magára az "apple" keresési kifejezésre nem igen keresnek az emberek. A következő keresési kifejezésekkel próbálkoztam: apple, iphone, ipod, ipad, ios, mac, imac, osx. Ezen szavak egyikénél sem sikerült a keresési forgalom mutatóját nulla fölé tornászni Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében. A többi megyében úgy tűnik, mintha volna érdeklődés. Az alábbi ábra mutatja, hogy hogyan néz ki a térkép az "apple" szó esetében.

Gondoltam, teszek egy ellenpróbát, és megpróbálom a "windows" kulcsszót. Érdekes módon itt Szabolcs-Szatmár-Bereg megye kiemelkedő értékkel szerepelt.

Tehát még azt sem mondhatjuk, hogy ez a megye nem érdeklődik a számítástechnikai kifejezések iránt.

Egy rövid felsorolás néhány további próbálkozásról ábrák nélkül:

  • A "linux" kifejezésre szintén egyedül az említett megyében nulla a forgalmi mutató.
  • A "számítógép" kifejezésre dito.
  • A "pc" kifejezésre ugyanúgy kiemelkedően keresnek a szabolcs-szatmár-beregiek, mint a "windows"-ra.

Mivel ez az egész nagyon gyanúsnak tűnt, végül ellenőriztem néhány véletlenszerű, de valószínűleg keresett szóval a térkép viselkedését (recept, palacsinta, diéta, horoszkóp, szerelem, szex, hotel, mozi, műsor, stb.). Szomorúan arra a következtetésre jutottam, hogy egy bizonyos forgalmi mutató szint alatt (a "recept"-et, mint magas forgalmú fogalmat vettem mindig referenciaként) az említett megye egyszerűen eltűnik a Google látóköréből, bármely fogalomról is legyen szó.

A tanulság számomra az volt, hogy mókás eszköz ez a Google Keresési Trendek, talán használni is lehet, de az eredményeit mindig komoly fenntartással kell fogadni.

A bejegyzés trackback címe:

https://jonnek-mennek.blog.hu/api/trackback/id/tr322291722

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása